משרד העבודה יספוג עבור ההורים את העליה בשכר המעונות

צבי טסלר No Comments on משרד העבודה יספוג עבור ההורים את העליה בשכר המעונות

בעקבות העליה בתעריף שכר הלימוד, משרד העבודה מגדיל את הסבסוד להורים לפעוטות במעונות היום לשנה הנוכחית

צילום: Moshe Shai/Flash90
19:19
30.04.24
נתי קאליש No Comments on מזקני חסידי צאנז: הנגיד שנחבא אל הכלים הלך לעולמו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מנכ״ל משרד העבודה, ישראל אוזן, חתם על צו לעדכון מבחני התמיכה לשנת הלימודים הנוכחית, זאת בעקבות אישור צו הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים, בו אושרה העלאת תעריף שכר הלימוד במעונות היום בתחילת חודש יוני 2023, ולכן, עודכנו מבחני התמיכה כך שההפרש בגין עליית התעריף לשנת הלימודים תשפ"ג לגבי הילדים במעונות היום המסובסדים ע״י משרד העבודה, לא יושת על ההורים אלא המדינה תשלים את הפער בין התעריף החדש לתעריף הנוכחי באמצעות הגדלת סבסוד ההורים, לכלל ההורים שנמצאים במעונות היום עם סמל המדינה, גם אם הם לא מקבלים סבסוד.

ועדת המחירים הגישה את המלצותיה להעלאת המחיר במעונות היום בסוף שנת הלימודים הקודמת אולם בשל הבחירות, הקמת הממשלה ודיוני התקציב – נחתם צו המחירים על ידי שרי האוצר והחינוך רק ב 1/6/2023.

עם זאת, על מנת לא להכביד על ההורים בחודשי הלימודים האחרונים של השנה, המדינה תספוג את עליית המחיר לכל הילדים הרשומים במערכות משרד העבודה.

העליה הממוצעת בשכר הלימוד עומדת על כ – 222 ₪ לחודש לקבוצת הגיל של הפעוט. מדובר על כ- 115 אלף הורים לפעוטות הרשומים במעונות. עלות הסבסוד המוערכת- כ-90 מיליון ₪ ל- 3 חודשים עד תום שנת הלימודים במעונות היום (יוני, יולי ואוגוסט 2023)

שר העבודה יואב בן צור: ״עקב עליית המחירים בדמי הרישום למעונות היום, הנחיתי את גורמי המקצוע במשרד למצוא פתרון מיידי לתמיכה נוספת בסבסוד המעונות. משרד העבודה מוביל מדיניות של חמלה ורווחה להקל מעל ההורים את הנטל הכספי בתשלום במעונות, וכך נמשיך לעשות בעתיד".

מנכ״ל משרד העבודה, ישראל אוזן: ״אנו קשובים להורים, ומחויבים לעשות את המירב כדי לעודד אותם להמשיך ולעבוד בראש שקט. מדובר במהלך שמטרתו להוזיל את יוקר המחייה הלכה למעשה. נמשיך למצוא פתרונות בנושא כדי להבטיח תעסוקה מלאה במשק ויכולת להתפרנס בכבוד".



0 תגובות